DELAVNICA: Novosti vodenja evidenc delovnega časa

Ilustracija @AsjaTrost

Asociacija in CNVOS – Center za informiranje, sodelovanje in razvoj nevladnih organizacij, vas 16. novembra, ob 11. uri vabita na delavnico, ki se bo osredotočala na prihajajoče spremembe na področju vodenja evidenc delovnega časa.

Z 20. novembrom 2023 namreč stopi v veljavo novela Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV-A), ki jasneje določa, da je potrebno voditi za osebe, ki v organizaciji opravljajo delo na katerikoli pravni podlagi (torej tako za delavce kot tudi za npr. prostovoljce in študente, osebe, ki delajo na podlagi avtorske in podjemne pogodbe, a pod pogojem, da je izpolnjen kateri od elementov delovnega razmerja), različne evidence, in sicer:

Preberite več

Dialog z MK in MOL se nadaljuje

Po poletnem premoru so z delom vnovič pričeli člani in članice dialoških skupin na Ministrstvu za kulturo, natančneje dialoška skupina za trajni dialog z nevladnimi organizacijam, katere člani so tudi Inga Remeta, predsednica Asociacije, ter Borut Pelko in Uroš Veber, člana upravnega odbora društva.

V začetku septembra je prav tako potekala seja delovne skupine Mestne občine Ljubljana za trajni dialog z nevladnimi organizacijami na področju kulture in samozaposlenimi v kulturi.

Preberite več

Novembra v Kopru o pozitivnih vplivih kulture na zdravje

Strokovna vodja in podpredsednica društva Polona Torkar bo v četrtek, 16. novembra 2023, gostja na konferenci Usklajevanje ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem, katere namen je v javnosti odpreti dialog o različnih nosilcih odgovornosti za kvalitetno usklajevanje različnih sfer vašega življenja. 

Na konferenci boste imeli priložnost spoznati primere dobrih praks in iniciativ, ki omogočajo boljše ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem. Te bodo predstavili raznovrstni mentorji in strokovni delavci in delavke, delujoči tako v javnem kot zasebnem sektorju, ki stremijo k ustvarjanju boljših struktur podpore za zaposlene in njihove družine, organizacijam v skrbi za svoje zaposlene ter splošne krepitve kompetence kreativnosti pri zaposlenih. 

Preberite več

Kulturosferin podcast: Razvoj kulturnega sektorja v MOM

V Kulturosferinem podcastu, v katerih lahko prisluhnete prispevkom, aktualnim za neodvisno kulturo v lokalnih, nacionalnih ter mednarodnih okoljih, tokrat o procesu sprejemanja Strategije razvoja kulture v Mestni občini Maribor, o kateri je Jernej Meden spregovoril z Markom Brumnom, članom skupine za pripravo strategije razvoja kulture v MOM za leta 2015 – 2020, Urško Breznik, direktorico Pekarne Magdalenske mreže ter Urošom Kaurinom, programskim vodjem KUD Moment.

Preberite več

Inga Remeta imenovana v upravni odbor Kooperative

Foto: Donat Belegu

Na generalni skupčini mreže Kooperativa, ki je med 16. in 18. oktobrom potekala v Peji na Kosovem in se ga je kot predstavnica Asociacije, članice mreže, udeležila strokovna vodja Polona Torkar, so člani mreže izvedli volitve za dva nova člana upravnega odbora mreže. Petra Cerovška, ki je slovensko nevladno kulturo v mreži zastopal kot predstavnik SCCA Ljubljana, je v upravnem odboru nasledila predsednica društva Asociacija Inga Remeta. Obema čestitamo!

Kot drugi član UO Kooperative je bil na mesto Vullneta Sanaje, ki ga je v odbor predlagal kosovski Anibar, izvoljen Domagoj Šavor, programski koordinator hrvaške Zveze društev Klubtura. Osrednje teme skupščine so bile sicer namenjene prihodnosti razvoju mreže, pa tudi načinom prihodnjega sodelovanja v polju kulture na področju Zahodnega Balkana v okviru modela programske izmenjave in sodelovanja v Kooperativi.

Preberite več

Vabljeni na serijo spletnih dogodkov Artist In Focus

Evropsko združenje neodvisnih uprizoritvenih umetnosti (EAIPA), katerega članica je tudi Asociacija, predsednica društva Inga Remeta pa v njem deluje kot podpredsednica, vabi na novo serijo spletnih dogodkov Artist In Focus.

V tokratnem sklopu spletnih predavanj, ki bodo potekala od novembra do maja, se bodo še posebej osredotočili na področje dela različnih delavk in delavcev na področju kulture. Serija je namenjena vsem, ki delujejo v polju neodvisnih uprizoritvenih umetnosti po vsej Evropi, lokalnim in nacionalnim odločevalcem, članicam mreže, medijem in zainteresirani javnosti.

Preberite več

Kultura in gospodarstvo: Asociacija in Dobre zgodbe v Romuniji

Foto: CCC

V društvu Asociacija smo se odzvali vabilu Kulturnega centra Cluj ter se s partnerjem v projektu Culture4Health, podjetjem Dobre zgodbe d.o.o., udeležili Foruma kulture in dobrega počutja 2023. V okviru bogatega programa foruma sta strokovna vodja društva Polona Torkar in direktor podjetja Dobre zgodbe Jernej Verbič predstavnikom več kot 60 romunskih podjetij predstavila Certifikat Kulturno podjetje ter učinke, ki ga ima certifikat na poslovno okolje in poslovanje podjetij.

Povezani predstavitvi slovenskih udeležencev foruma, ki je bila v okviru programa hkrati edina predstavljena dobra praksa iz tujine ter je vsebovala dognanja, do katerih sta partnerja prišla v okviru sodelovanja pri pilotni študiji učinkov vpeljave umetniških aktivnosti v poslovno okolje, sta udeležence navdušili. Polona Torkar se je v svojem delu predstavitve osredotočila predvsem na ozadje in zasnovo sistema certificiranja, Jernej Verbič pa na ugotovitve, kako so aktivnosti konkretno vplivale na podjetje in tim, ki ga vodi.

Preberite več

Prihajajo nove obveznosti pri vodenju evidenc na področju dela in socialne varnosti. Povejte nam, kaj vas zanima?

Z 20. novembrom 2023 stopi v veljavo novela Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV-A), ki jasneje določa, da je potrebno voditi za osebe, ki v organizaciji opravljajo delo na katerikoli pravni podlagi (torej tako za delavce kot tudi za npr. prostovoljce in študente, osebe, ki delajo na podlagi avtorske in podjemne pogodbe, a pod pogojem, da je izpolnjen kateri od elementov delovnega razmerja), različne evidence, in sicer:

  • evidenca o zaposlenih delavcih,
  • evidenca o stroških dela,
  • evidenca o izrabi delovnega časa,
  • evidenca o oblikah razreševanja kolektivnih delovnih sporov pri delodajalcu in
  • evidence s področja varnosti in zdravja pri delu.
Preberite več

Poziv eDavki: FURS naj bo natančen pri nadzoru nad dodeljenimi pomočmi

Foto: Sunčan Stone@Alkatraz

Na Društvo Asociacija se je obrnilo večje število samozaposlenih v kulturi, ki jim je FURS preko portala e-Davki konec septembra vročila Poziv eDavki – vračilo sredstev, prejetih na podlagi interventne zakonodaje. V njem organ navaja, da izvaja postopke nadzora nad izpolnjevanjem pogoja upada prihodkov v zvezi z izplačili interventnih pomoči v letih 2020 in 2021 ter naslovnike obvešča, da ugotavlja, da ne izpolnjujejo pogoja upada prihodkov za prejem določenih interventnih pomoči.

V Asociaciji smo preučili dokumentacijo, ki so nam jo posredovali samozaposleni v kulturi, ter zaključili, da so pozivi FURS v primeru najmanj zadevnih upravičencev v nezanemarljivi meri osnovani na nezadostnem pregledu organu razpoložljive dokumentacije in neutemeljeni, na kar smo FURS opozorili z dopisom.

Preberite več

EU kulturni akterji proti znižanju proračuna za Ustvarjalno Evropo

Culture Action Europe, evropska mreža akterjev s področja kulture, katere članica je tudi Asociacija, je v imenu skupine več kot 70 mrež in organizacij iz različnih kulturnih in ustvarjalnih sektorjev ter panog na države članice EU in Svet EU septembra naslovila pismo, v katerem izraža zaskrbljenost zaradi predlaganega zmanjšanja proračuna Ustvarjalne Evrope za leto 2024 za kar 40 milijonov EUR.

Mreža je s pismom države članice EU pozvala, naj ponovno premislijo o predlogu zmanjšanja sredstev za program Ustvarjalna Evropa, saj takšno zmanjšanje za sektor pomeni nepopravljivo škodo.

Preberite več