SERVIS: Spremembe pri obračunavanju civilnopravnih pogodb (npr. avtorske pogodbe, podjemne pogodbe)

Decembra 2023 so bile sprejete in stopile v veljavo spremembe Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2N). Ena od pomembnih novosti je obračunavanje prispevkov od dohodkov, ki jih organizacije posameznikom izplačujejo na podlagi civilnopravnih pogodb kot so podjemne pogodbe, avtorske pogodbe, pogodbe o občasnem delu upokojencev in druge. Spremembe je treba upoštevati pri obračunavanju prispevkov za plačila od 1. februarja 2024 dalje.

Novela zakona usklajuje plačilo prispevkov od dohodkov, doseženih na podlagi drugega pravnega razmerja, z novo sodno prakso Vrhovnega sodišča, ki je zavzelo stališče, da se morajo tudi pri določitvi osnove za plačilo prispevkov od dohodkov, doseženih na podlagi drugega pogodbenega razmerja, upoštevati stroški v zvezi z doseganjem dohodka. Skladno s tem zakon določa, da se prispevki plačujejo od osnove, ki jo predstavlja vsako posamezno plačilo za opravljeno delo ali storitev, ki se prejme na podlagi drugega pravnega razmerja, kar vključuje tudi povračila normiranih stroškov v višini 10 odstotkov dohodka.

Preberite več

Razpisne priložnosti (december 2023)

Za vas smo ponovno zbrali nekaj razpisnih priložnosti s področja kulture, samozaposlenih v kulturi ter drugih delavcev in delavk na tem področju.

Na spodnjem seznamu si lahko ogledate vrsto domačih in tujih priložnosti za razvoj na posamičnih področjih kulture.

Preberite več

Asociacija se seli v nove prostore

V strokovni pisarni društva vam z veseljem sporočamo, da se z novim letom selimo v nove in večje prostore. Naša pisarna se bo še vedno nahajala na istem naslovu v Ljubljani, Dalmatinova ulica 4, le da nas zdaj najdete v tretjem nadstropju. S širitvijo zaključujemo obdobje širitve kadrov in kapacitet društva s katerim v novo leto vstopamo pripravljeni na še boljše izpolnjevanje našega poslanstva krepitve nevladne kulture v Sloveniji.

Preberite več

Kulturosferin podcast: Nevladna kultura in EU financiranje

Od začetka tekočega tisočletja je nevladnim organizacijam na področju kulture na voljo nov vir financiranja. Poleg tržnega financiranja ter lokalnih in državnih javnih sredstev se lahko oprejo tudi na financiranje, ki ga na voljo postavlja Evropska Unija. Kljub temu, da je od tega že skoraj 20 let, so številne priložnosti ki jih EU ponuja neizkoriščene, zato se bomo v tokratnem podcastu pogovarjali o možnostih in postopkih za njihovi pridobitev.

Preberite več

SERVIS NVO – Vodenje evidenc o delovnem času

Maja letos je bil v Uradnem listu objavljen Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV-A), ki je stopil v veljavo 20. maja 2023, v uporabo pa je stopil šest mesecev kasneje, in sicer 20. novembra 2023. Nova zakonodaja uvaja številne spremembe na področju vodenja evidenc o delovnem času delavcev, razširja pa tudi skupino delavcev, za katere je evidence potrebno voditi. V društvu Asociacija smo sicer v odziv na vrsto pripomb, težav in skrbi članstva in nevladne kulture ter nejasnosti, ki jih predstavlja zakon, resorno ministrstvo že opozorili na problematične točke zakonodaje, problematiko pa bomo naslovili tudi z Ministrstvom za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter vas o vseh redno aktivnostih obveščali.

Spremembe vsebine in obsega vodenja evidenc o delovnem času so v javnosti dvignila precej prahu, predvsem zaradi nejasnosti glede njegove točne implementacije in nezanemarljivo dodatnega administrativnega bremena, ki ga prinaša. V Asociaciji smo na odločevalce že naslovili zahtevo po dodatnih pojasnilih o najbolj perečih vprašanjih, v tem servisnem prispevku pa bomo povzeli ključne spremembe nove zakonodaje, ponudili napotke, kako jih upoštevati ter primer predloge, ki jo lahko uporabite pri razmisleku o načinih, kako boste evidence delovnega časa beležili v vaši organizaciji.

Preberite več

DELAVNICA: Kako do statusa samozaposlenega v kulturi?

Asociacija in DobraVaga združujeta moči in vas vabita 6. decembra ob 16. uri na delavnico o statusu samozaposlenega v kulturi, ki se bo osredotočala na tiste, ki se v register samozaposlenih v kulturi vpisujete prvič. Na delavnici bomo odprli vprašanja pridobitve in upravljanja s statusom.

Status samozaposlenega v kulturi, pridobljen na Ministrstvu RS za kulturo, predstavlja eno temeljnih formalnih oblik dela za ustvarjalce na področju kulture. Pridobivanje statusa je formaliziran postopek, ki zahteva izpolnjevanje obrazcev, pregled ustrezne uredbe in njenih prilog ter dodajanje različnih dokazil, kar posameznikom pred odločitvijo za pridobitev statusa pogosto predstavlja precejšnjo administrativno oviro.

Preberite več

Razpisne priložnosti (oktober 2023)

Za vas smo ponovno zbrali nekaj razpisnih priložnosti s področja kulture, samozaposlenih v kulturi ter drugih delavcev in delavk na tem področju.

Na spodnjem seznamu si lahko ogledate vrsto domačih in tujih priložnosti za razvoj na posamičnih področjih kulture.

Preberite več

SERVIS: Podaljšanje pravice do plačila prispevkov za socialno varnost

Samozaposleni v kulturi, ki jim je Ministrstvo za kulturo priznalo pravico do plačila prispevkov za socialno varnost iz državnega proračuna, lahko ob izteku petletnega obdobja, za katerega je podeljena, organ zaprosijo za njeno podaljšanje. V prispevku smo za vas zbrali informacije, ki jih potrebujete, da bi proces podaljševanja potekal brez nepotrebnih zapletov.

Tudi samozaposleni v kulturi, ki pravico do plačila socialnih prispevkov podaljšujejo, morajo Ministrstvu za kulturo predložiti vlogo s spremljajočimi prilogami, ki so predpisane ob prvem zaprošanju za njeno dodelitev; zadostiti morajo tudi kriterijem kakovosti in obsega, kot jih določa veljavna uredba. Spomnimo, da je uredbo v odziv na pandemijo novega koronavirusa ministrstvo začasno spremenilo. O spremembah lahko prebirate na tej povezavi. Da pa bi pravico lahko uživali neprekinjeno, je priporočljivo, da vlogo za njeno podaljšanje oddajo pravočasno.

Preberite več

SERVIS: FURS me je pozval naj vrnem MTD iz časov COVID-19. Kaj zdaj?

FURS je preko portala e-Davki konec prejšnjega tedna marsikateremu samozaposlenemu v kulturi vročil Poziv eDavki – vračilo sredstev, prejetih na podlagi interventne zakonodaje, v katerem navaja, da izvaja postopke nadzora nad izpolnjevanjem pogoja upada prihodkov v zvezi z izplačili interventnih pomoči v letih 2020 in 2021 ter naslovnike obvešča, da na podlagi podatkov, s katerimi FURS razpolaga, ugotavlja, da ne izpolnjujejo pogoja upada prihodkov za prejem določenih interventnih pomoči.

V društvu Asociacija smo preučili nekaj primerov dokumentacije, ki so nam jo posredovali k vračilu mesečnega temeljnega dohodka pozvani samozaposleni v kulturi ter na njihovi osnovi pripravili navodila za postopanje v tovrstnih primerih s primeri vzorčnih besedil, ki jih lahko uporabite pri morebitnem snovanju pojasnil oz. ugovora na poziv, ki ga FURS oddate v obliki lastnega dokumenta (NF-LD) preko portala e-Davki.

Preberite več