Kultura in gospodarstvo: Asociacija in Dobre zgodbe v Romuniji

Foto: CCC

V društvu Asociacija smo se odzvali vabilu Kulturnega centra Cluj ter se s partnerjem v projektu Culture4Health, podjetjem Dobre zgodbe d.o.o., udeležili Foruma kulture in dobrega počutja 2023. V okviru bogatega programa foruma sta strokovna vodja društva Polona Torkar in direktor podjetja Dobre zgodbe Jernej Verbič predstavnikom več kot 60 romunskih podjetij predstavila Certifikat Kulturno podjetje ter učinke, ki ga ima certifikat na poslovno okolje in poslovanje podjetij.

Povezani predstavitvi slovenskih udeležencev foruma, ki je bila v okviru programa hkrati edina predstavljena dobra praksa iz tujine ter je vsebovala dognanja, do katerih sta partnerja prišla v okviru sodelovanja pri pilotni študiji učinkov vpeljave umetniških aktivnosti v poslovno okolje, sta udeležence navdušili. Polona Torkar se je v svojem delu predstavitve osredotočila predvsem na ozadje in zasnovo sistema certificiranja, Jernej Verbič pa na ugotovitve, kako so aktivnosti konkretno vplivale na podjetje in tim, ki ga vodi.

Preberite več

Prihajajo nove obveznosti pri vodenju evidenc na področju dela in socialne varnosti. Povejte nam, kaj vas zanima?

Z 20. novembrom 2023 stopi v veljavo novela Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV-A), ki jasneje določa, da je potrebno voditi za osebe, ki v organizaciji opravljajo delo na katerikoli pravni podlagi (torej tako za delavce kot tudi za npr. prostovoljce in študente, osebe, ki delajo na podlagi avtorske in podjemne pogodbe, a pod pogojem, da je izpolnjen kateri od elementov delovnega razmerja), različne evidence, in sicer:

  • evidenca o zaposlenih delavcih,
  • evidenca o stroških dela,
  • evidenca o izrabi delovnega časa,
  • evidenca o oblikah razreševanja kolektivnih delovnih sporov pri delodajalcu in
  • evidence s področja varnosti in zdravja pri delu.
Preberite več

Poziv eDavki: FURS naj bo natančen pri nadzoru nad dodeljenimi pomočmi

Foto: Sunčan Stone@Alkatraz

Na Društvo Asociacija se je obrnilo večje število samozaposlenih v kulturi, ki jim je FURS preko portala e-Davki konec septembra vročila Poziv eDavki – vračilo sredstev, prejetih na podlagi interventne zakonodaje. V njem organ navaja, da izvaja postopke nadzora nad izpolnjevanjem pogoja upada prihodkov v zvezi z izplačili interventnih pomoči v letih 2020 in 2021 ter naslovnike obvešča, da ugotavlja, da ne izpolnjujejo pogoja upada prihodkov za prejem določenih interventnih pomoči.

V Asociaciji smo preučili dokumentacijo, ki so nam jo posredovali samozaposleni v kulturi, ter zaključili, da so pozivi FURS v primeru najmanj zadevnih upravičencev v nezanemarljivi meri osnovani na nezadostnem pregledu organu razpoložljive dokumentacije in neutemeljeni, na kar smo FURS opozorili z dopisom.

Preberite več

SERVIS: Podaljšanje pravice do plačila prispevkov za socialno varnost

Samozaposleni v kulturi, ki jim je Ministrstvo za kulturo priznalo pravico do plačila prispevkov za socialno varnost iz državnega proračuna, lahko ob izteku petletnega obdobja, za katerega je podeljena, organ zaprosijo za njeno podaljšanje. V prispevku smo za vas zbrali informacije, ki jih potrebujete, da bi proces podaljševanja potekal brez nepotrebnih zapletov.

Tudi samozaposleni v kulturi, ki pravico do plačila socialnih prispevkov podaljšujejo, morajo Ministrstvu za kulturo predložiti vlogo s spremljajočimi prilogami, ki so predpisane ob prvem zaprošanju za njeno dodelitev; zadostiti morajo tudi kriterijem kakovosti in obsega, kot jih določa veljavna uredba. Spomnimo, da je uredbo v odziv na pandemijo novega koronavirusa ministrstvo začasno spremenilo. O spremembah lahko prebirate na tej povezavi. Da pa bi pravico lahko uživali neprekinjeno, je priporočljivo, da vlogo za njeno podaljšanje oddajo pravočasno.

Preberite več

Asociacija na srečanju informacijskih točk za mobilnost

Srečanje MIP v Ljubljani 2023 ©Motovila: foto by Katja Goljat

V začetku meseca septembra smo se v društvu Asociacija udeležili neformalnega srečanja informacijskih točk za mobilnost MIP (Mobility Information Point), ki je v Hiši EU potekal v organizaciji zavoda Motovila.

MIP so informacijska središča, katerih cilj je reševanje administrativnih izzivov, kot so vizumi, socialna varnost in davki, s katerimi se kulturni delavci in delavke soočajo pri mednarodnem delu. V Sloveniji v sklopu delovne skupine mreže za mednarodno mobilnost v kulturi On the Move MIP izvaja Motovila (CED Slovenia) .

Preberite več

SERVIS: FURS me je pozval naj vrnem MTD iz časov COVID-19. Kaj zdaj?

FURS je preko portala e-Davki konec prejšnjega tedna marsikateremu samozaposlenemu v kulturi vročil Poziv eDavki – vračilo sredstev, prejetih na podlagi interventne zakonodaje, v katerem navaja, da izvaja postopke nadzora nad izpolnjevanjem pogoja upada prihodkov v zvezi z izplačili interventnih pomoči v letih 2020 in 2021 ter naslovnike obvešča, da na podlagi podatkov, s katerimi FURS razpolaga, ugotavlja, da ne izpolnjujejo pogoja upada prihodkov za prejem določenih interventnih pomoči.

V društvu Asociacija smo preučili nekaj primerov dokumentacije, ki so nam jo posredovali k vračilu mesečnega temeljnega dohodka pozvani samozaposleni v kulturi ter na njihovi osnovi pripravili navodila za postopanje v tovrstnih primerih s primeri vzorčnih besedil, ki jih lahko uporabite pri morebitnem snovanju pojasnil oz. ugovora na poziv, ki ga FURS oddate v obliki lastnega dokumenta (NF-LD) preko portala e-Davki.

Preberite več

Razpis za delovno mesto v Asociaciji

Asociacija vabi k sodelovanju novega sodelavca_ko za določen čas od 1. 11. 2023 do 31. 4. 2024 z dvomesečno preizkusno dobo.

Delovne naloge:
– delo na evropskih, nacionalnih in lokalnih projektih ter sodelovanje pri vseh aktivnostih društva,
– redno sodelovanje z upravnim odborom in drugimi organi društva pri sprejemanju odločitev, stiki z različnimi deležniki iz polja ustvarjalnosti, kulture ter civilne družbe,
– strokovno in organizacijsko sodelovanje pri raznovrstnih zagovorniških vsebinah in aktivnostih na evropski, nacionalni in lokalni ravni,
– delo, vezano na razvoj in upravljanje Certifikata Kulturno podjetje;
– odnosi z javnostmi (posodabljanje spletnih strani organizacije, sodelovanje pri glasilu Kulturosfera, komunikacija z novinarji ipd.)
– sodelovanje pri upravljanju s članstvom,
– izvajanje servisa za administrativna vprašanja samozaposlenih v kulturi in kreativnih industrijah, in sicer s področij, kot so socialne pravice, zdravstveni sistem, davčni obračuni, vodenje računov, pridobivanje ustreznega statusa samozaposlenih v kulturi, osnove razpisnih postopkov itn.

Preberite več

Ukrepi za odpravo posledic poplav 2023 za samozaposlene v kulturi

Foto: Nada Žgank@Bunker

V sredo, 9. avgusta 2023, je državni zbor sprejel Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč (ZOPNN-F), prvi sveženj ukrepov za odpravo posledic ujme. Temu je sledil 31. avgusta 2023 sprejet Zakon o interventnih ukrepih za odpravo posledic poplav in zemeljskih plazov iz avgusta 2023 (ZIUOPZP).

V tem prispevku smo v društvu zbrali trenutne ukrepe, ki veljajo za samozaposlene v kulturi in druge delavce in delavke v kulturi, ki kot samozaposleni opravljajo dejavnost na področju kulture. Aktualne ukrepe v društvu vseskozi spremljamo ter vas bomo o njih redno obveščali.

Preberite več

Pozor! Poziv JSKD Prostori/Oprema-2023. Med upravičenci tudi poklicne NVO

Kot smo že obveščali, smo se v Asociaciji odzvali vabilu JSKD in v sodelovanju pomagali pripraviti letošnji Javni poziv za izbor predlogov za sofinanciranje najnujnejših prostorskih pogojev in opreme za razvoj ljubiteljske in poklicne nevladne kulture za leto 2023 (poziv Prostori/Oprema-2023), ki letos prvič uvaja možnost, da do sredstev iz naslova razpisa lahko dostopate tudi poklicne NVO v kulturi. Z objavo poziva se naposled uresničujejo prizadevanja Asociacije, da se Zakon o zagotavljanju sredstev za nekatere nujne programe Republike Slovenije v kulturi naposled začne izvajati v svoji celoti.

Do najave poziva, ki bo v UL objavljena konec tedna in opredeljuje tudi osnovne značilnosti ter obvezne priloge, dostopate na tej povezavi.

Preberite več

Asociacija partner v evropskem projektu Operacija Nova

Društvo Asociacija bo v prihodnjem dvoletnem obdobju s partnerjema, hrvaško Operacijo Grad in kosovsko Fundacijo Lumbardhi, sodelovala v projektu OPE.N oziroma Operacija Nova: Re-imaginacija kulturnih prostorov v novem evropskem kontekstu.

Projekt združuje konzorcij treh organizacij iz treh držav JV Evrope (Hrvaške, Slovenije in Kosova), ki jih vodi močan skupni interes za reševanje vprašanj pomanjkanja ustrezne podpore neodvisnim kulturnim akterjem, zlasti v navezavi na (javno) infrastrukturo, ki jo te organizacije uporabljajo za inkubacijo, produkcijo in posredovanje visokokakovostnih umetniških in kulturnih vsebin velikemu in raznolikemu občinstvu v različnih mestnih skupnostih.

Preberite več