Dobre prakse NVO v kulturi: Nova pošta

Nova pošta je primer dolgotrajnega sodelovanja med javno (Slovensko mladinsko gledališče) in nevladno institucijo (Zavod Maska), ki s tovrstnim delom orje ledino na polju kulture. Čeprav jo je po prvem letu delovanja močno zamajala izguba sredstev ministrstva za kulturo, Nova pošta vseeno išče načine nadaljnjega delovanja. O izkušnjah prvega leta projekta smo se pogovarjali s člani Nove pošte – igralko Slovenskega mladinskega gledališča (SMG) Katarino Stegnar, dramaturginjo SMG Urško Brodar in direktorjem Zavoda Maska Janezom Janšo.

V nadaljevanju objavljamo povzetke podcasta, ki mu lahko v celoti prisluhnete na povezavi na začetku prispevka.

Preberite več

Kulturna premišljevanja: Tina Divjak

Vsebinske mreže nevladnih organizacij, kot je denimo Asociacija, so ključne pri povezovanju nevladnega sektorja na posameznem področju, profesionalizacije področja in izboljšavi pogojev dela. So tiste, ki se pogajajo s pristojnimi ministrstvi glede razpisov in zakonodaje, predlagajo svoje strategije, skrbijo za izobraževanja ter povezujejo akterje posameznih področji.

Tokratno kolumno je prispevala vodja zagovorništva na CNVOS Tina Divjak, ki opozarja, da je za izboljšanje pogojev v sektorju nujno podpirati tudi profesionalizacijo in delovanje vsebinskih mrež na resornih ministrstvih, tudi kulturi.  Preberite več

Iz prve vrste: Založba Litera

V tokratni Kulturosferi smo se odpravili v Maribor, kjer Založba Litera že skoraj dve desetletji izdaja tuje in izvirno domače leposlovje.

Za rubriko Iz prve vrste, v kateri predstavljamo delovanje članic in članov Asociacije, smo se pogovarjali z direktorjem in glavnim urednikom Založbe Litera Orlandom Uršičem.

Preberite več

Dobre prakse NVO v kulturi: Transferzala

Foto@Abonma Transferzala
Foto@Abonma Transferzala

Neodvisna gledališča imajo v primerjavi z institucionalnimi vrsto težav: od pomanjkanja sredstev za upravljanje prostorov, bistveno manjše proračune za produkcije kot javni zavodi, ter vsesplošno prekarnost programa in publike. Zato v Ljubljani že nekaj let poteka vse tesnejše povezovanje neodvisnih teatrov, ki sodelujejo tako vsebinsko kot tehnično.

Med primeri dobrih praks nevladnih organizacij v kulturi tako tokrat predstavljamo Abonma Transferzala, ki povezuje pet neodvisnih gledaliških odrov v prestolnici.

Preberite več

Dobre prakse NVO v kulturi: GT22

Foto@GT22

Foto: Davorin Ciglar Milosavljevič@GT22

Nevladne organizacije v kulturi zaradi prekarne narave dela vse več upov polagajo v združevanje resursov, predvsem pri upravljanju prostorov. Iz teh procesov v številnih krajih nastajajo samonikli kulturni centri, kjer nevladni ustvarjalci in ustvarjalke prečijo vsiljene ostre meje posameznih polj umetnosti in skozi svoje delo izumljajo nove strategije skupnostnega upravljanja.

Tovrstni primer je v zadnjih letih tudi mariborski GT22, kulturni center, ki je zrasel v središču mesta in ki ga s svojo vsebino napolnjujejo uprizoritveni, intermedijski, filmski, vizualni in številni drugi ustvarjalci.
Preberite več

Iz prve vrste: Ljudmila

V tokratni Kulturosferi med člani Asociacije predstavljamo Društvo Ljudmila, ki je že leta pomemben del intermedijske umetnosti pri nas in v tujini.

V svojem delu prepletajo tehnologijo in umetnost, s številnimi projekti pa skrbijo tudi za odprtokodni pristop k internetni infrastrukturi. Prek njihove nepogrešljive skrbi za tovrstne podporne sisteme številnim kulturnikom in ostalim samoorganiziranim interesnim skupnostim omogočajo lažji in varnejši dostop do spletnih orodij.

Preberite več

Kulturna premišljevanja: Pia Brezavšček

V zadnjih letih je predvsem za neodvisne ustvarjalke in ustvarjalce vse težji dostop do kritik v medijih postal izjemno velik problem. Ministrstvo nanje še vedno veže kriterije za sredstva, hkrati pa tudi kritiki od svojega dela ob pomanjkanju prostora zanje le stežka živijo.

Nedavno se je o tem odvijala razprava na odboru za kulturo v državnem zboru, zato smo k pisanju tokratne kolumne povabili Pio Brezavšček, samozaposleno kritičarko, predsednico Društva za sodobni ples in sourednico nove kritiške platforme Neodvisni ter revije Maska.

Preberite več