Dobre prakse NVO – mednarodno: Crvena

Grafika @Emina Kujundžić

Združenje za kulturo in umetnost Crvena je feministična in levičarska organizacija iz Sarajeva, Bosne in Hercegovine (BIH). Organizacija je bila ustanovljena leta 2010 in praznuje rojstni dan vsakega 8. marca. Primarno je bila ustanovljena z namenom ustvarjanja prostora za ženske v umetnosti, a se je poslanstvo s širitvijo ekipe nekaj let pozneje močno razširilo. Organizacija je splošni fokus usmerila v ustvarjanje in vzdrževanje pogojev za progresivne družbene spremembe.

V tem prispevku, ki je namenjen raziskovanju mednarodnih dobrih praks nevladnega sektorja na področju kulture, bomo predstavili energično in svojemu poslanstvu predano ekipo Crvene iz Bosne in Hercegovine, predvsem z vidika medsektorskega delovanja v prepletanju kulture in ekologije.  Za ta namen smo se pogovarjali z Almo Midžić.

Preberite več

Iz prve vrste: Petra Hazabent

Asociacija v svojem delovanju vseskozi išče tudi načine za izboljšanje pogojev delovanja za posameznike in organizacije, ki se profesionalno ukvarjajo s kulturno produkcijo izven centraliziranih središč.

V tokratni rubriki Iz prve vrste, v kateri predstavljamo članice Asociacije, smo se pogovarjali s producentko Petro Hazabent, sicer predsednico Društva za kulturno produkcijo in afirmacijo umetniških procesov NAGIB.

Preberite več

Raziskave – Kulturosferin podcast: Anketa o vplivu COVID-19 na obiskovanje kulturnih dogodkov

Po več kot pol leta popolnega zaprtja javnih kulturnih dogodkov se dogajajo prva sproščanja, a pod pogoji, ki tudi v največjih dvoranah dovoljujejo največ deset obiskovalcev.

Zato je anketa o vplivu COVID-19 na obiskovalce kulturnih prireditev, ki je bila izvedena po lanskem prvem valu epidemije, še vedno izjemno aktualna. V drugi epizodi tretje sezone Kulturosferinega podcasta se je Tjaša Pureber o ugotovitvah pogovarjala s soavtorjema raziskave Rokom Avbarjem (Kino Šiška) in Barbaro Poček (Gledališče Glej).

Preberite več

Poziv k premišljeni debirokratizaciji

Vlada je v marcu objavila predlog Zakona o debirokratizaciji. Zapisali so, da je cilj izboljšati konkurenčno poslovno okolje in stanje na področju administrativnih ovir. Namen predlaganih zakonskih določb pa naj bi bil tudi poenostavitev življenja državljanov in poslovanje podjetji ter s tem prispevati k znižanju stroškov s tega naslova.

Na predlog Zakona o debirokratizaciji smo se odzvali tudi v Asociaciji, saj uvaja spremembe tudi na področju kulture, a te žal niso ne dobro premišljene, ne usklajene, prav tako pa predstavljajo poslabšanje procesa odločanja v okviru javnih razpisov.

Preberite več

Video pogovor: Povezovanje kulture in gospodarstva

Video @Tea Grahek Lebar

Društvo Asociacija je v sodelovanju s Centrom za kreativnost pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje v sklopu projekta Izobraževalne delavnice: Krepitev KKI pripravilo video pogovor s Urško Jež  na temo Povezovanje kulture in gospodarstva.

Pogovarjali smo se o tem, kako narediti preboj na področju med-sektorksega sodelovanja kulture in gospodarstva. 

Preberite več

Delavnica: Razpisne priložnosti s področja KKI

Ilustracija @Asja Trost

Društvo Asociacija v sodelovanju s Centrom za kreativnost, pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje, vabi na delavnico Razpisne priložnosti s področja KKI.

Za KKI obstaja obilico razpisnih priložnosti za javno ter zasebno sofinanciranje na lokalnih, nacionalnih, regionalnih, evropskih ali drugače mednarodnih ravneh. Pri tem pa se akterji* sprašujejo, na katere razpise se prijaviti, kako se zadeve lotiti, koliko časa je potrebnega za pripravo kvalitetne prijave, kje je mogoče dobiti informacije o aktualnih razpisnih priložnostih, ipd.?

Preberite več

Video pogovor: Onkraj klasične promocije – PR za ustvarjalce s področja krepitve KKS

Video @Tea Grahek Lebar

Društvo Asociacija je v sodelovanju s Centrom za kreativnost pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje v sklopu projekta Izobraževalne delavnice: Krepitev KKI pripravilo video pogovor s Tjašo Pureber na temo PR-a za ustvarjalce s področja KKS.

Pogovarjali smo se o tem, kako naj ustvarjalci* strateško pristopijo h komuniciranju z javnostmi.

Preberite več

Delavnica: Opredelitev vrednosti poslovne ideje za izdelke in storitve

Ilustracija @Asja Trost

Društvo Asociacija v sodelovanju s Centrom za kreativnost pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje vabi na delavnico Opredelitev vrednosti poslovne ideje za izdelke in storitve.

Ustvarjalci* v kulturi in kreativnih industrijah morajo pogosto predstaviti vrednost svojih izdelkov potencialnim naročnikom oz. podjetjem ali organizacijam. Pri tem se pogosto dogaja, da želijo izpostaviti preveč prednosti, zaradi česar se izgubi fokus ključnih vrednosti, ki jih izdelek ima, ali pa da ne izpostavijo pravih vrednosti, ki jih izdelek ponuja, in tistega, kar naročnik pričakuje.

Preberite več

Pogosta vprašanja: Neodvisna kultura v času epidemije – 3. val

Tretja razglasitev epidemije je znova in še bolj poglobila stiske številnih ustvarjalk in ustvarjalcev ter nevladnih organizacij na področju kulture. Z ustavitvijo javnega življenja mnoge obveznosti ostajajo, med tem ko so ustaljeni načini izpolnjevanja le-teh onemogočeni ali zelo oteženi. Za lažje obvladanje kriznih razmer in informiranje o razvoju dogodkov bomo na tej povezavi objavljali odgovore na pogosta vprašanja.

Preberite več