E-priročnik za osnove zagovorništva v kulturi

Foto: Bunker – Nada Žgank

Društvo Asociacija kot vsebinska mreža nevladnih organizacij na področju kulture s ciljem krepitve NVO za zagovorništvo kulture predstavlja E-priročnik: Zagovorništvo za NVO v kulturi, ki se osredotoča na položaj in izzive delovanja poklicnih NVO, samozaposlenih in drugih neformalnih skupin ter posameznikov v kulturi.

V e-priročniku za izvajanje zagovorništva skozi monitoring, evalvacijo in spremljanje učinkov kulturne politike so predstavljene osnove zagovorništva na področju kulture kot izobraževanja, informiranja in ustvarjanja zavesti med zakonodajalci ter oblikovalci javnih kulturnih politik in kulturno javnostjo o vprašanjih, s katerimi se soočajo delujoči na področju umetnosti ter kulture, in ki jih naj te politike naslavljajo.

Preberite več

Aplikacija za izboljšave lokalnih kulturnih politik

Asociacija že vrsto let spremlja razvoj lokalnih kulturnih politik, kjer beležimo težave na različnih nivojih, saj med NVO in odločevalci pogosto ni pravega dialoga, proračuni ne vključujejo poklicnih NVO, povečini ni večletnega financiranja, strateški dokumenti so skopi ali jih sploh ni, tu je še prostorska problematika in še marsikaj drugega.

Ker gre za sistemsko težavo, smo v Asociaciji razvili spletno aplikacijo, ki bo v pomoč tako lokalnim skupnostim kot NVO pri samem izboljševanju lokalnih kulturnih politik.

Preberite več

Kulturna premišljevanja: Tadej Meserko

V luči predloga novele Zakona o medijih se je ponovno odprla tudi večna rak-rana slovenskega kulturnega modela – kritika. Ministrstvo pripravlja nov Nacionalni program za kulturo – to je pravi trenutek, da pokaže, ali je pripravljeno kritiko sistemsko uvrstiti v kulturni model, ali bo ostalo pri pavšalnih ocenah stanja.

Kolumno je tokrat prispeval kritik Tadej Meserko, sicer tudi strokovni vodja Asociacije.

Preberite več

Odziv: Zakon o medijih potrebuje dopolnitve

Foto: ŠKUC
Foto: ŠKUC

Ministrstvo za kulturo RS je 28. junija letos v javno razpravo odposlalo predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o medijih (ZMed E), ki se je zaključila 30. avgusta in v katero se je vključila tudi Asociacija, saj je med izdajatelji medijev na Slovenskem kar nekaj nevladnih organizacij iz področja kulture in umetnosti, z delom v medijih pa se preživljajo tudi številni samozaposleni v kulturi.

Opozorili smo, da je zakonodajno prilagoditev medijski sedanjosti in prenovo opredelitve medijev, ki jo prinaša predlog Zmed-E, nujno še nadgraditi in odpraviti nekatere nedoslednosti, še posebej pa glede medijskih projektov, ki zagotavljajo vsebine v širšem javnem interesu ali tržno manj zanimive vsebine s področja umetnosti in kulture.

Preberite več

Iz prve vrste: Glasbeno društvo NOVA

Foto: Matic Slemič@GD NOVA
Foto: Matic Slemič@GD NOVA

V Sloveniji deluje vrsta ljubiteljskih društev, ki s svojim programom in načinom delovanja predstavljajo mehko mejo med profesionalnim in ljubiteljskim sektorjem, po razpisih pa praviloma ne sodijo ne v eno, ne v drugo kategorijo. V Asociaciji si skupaj s kolegi iz ljubiteljskega sektorja prizadevamo za razrešitev tovrstnih težav NVO, ki so pogosto tudi članice Asociacije.

V tokratni rubriki Iz prve vrste tako predstavljamo Glasbeno društvo NOVA, s katerimi smo se pogovarjali predvsem o pogojih ustvarjanja na meji med ljubiteljskim in profesionalnim delovanjem.

Preberite več

Mednarodne aktivnosti in skupščina Kooperative

V društvu Asociacija poleg aktivnosti na nacionalnem in lokalnem nivoju redno spremljamo in izvajamo dejavnosti tudi na mednarodnem področju. Nedavno smo se aktivno vključili v evropske volitve, zagovarjali smo podvojitev proračuna za program Ustvarjalna Evropa, prav tako pa smo aktivni na področju Zahodnega Balkana, saj smo tudi člani mreže Kooperativa.

Predstavniki organizacij, članic regionalne platforme za kulturo Kooperativa, so se med 28. in 30. junijem 2019 srečali na skupščini strateškega načrtovanja razvoja platforme v Prizrenu na Kosovu. Skupščine se je udeležilo kar veliko število članic, med njimi tudi člana upravnega odbora društva Asociacija Dušan Dovč (SCCA Ljubljana) in Nataša Zavolovšek (Exodos).

Preberite več

E-posvetovanje: Spremembe in dopolnitve ZMed

E-posvetovanje: Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o medijih

Ministrstvo za kulturo je konec junija v javno razpravo odposlalo Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o medijih, s katerim se naj bi medijsko zakonodajo prilagodilo času in dejanskemu stanju na področju medijev. Med izdajatelji medijskih vsebin vpisanih v razvid medijev pri MK pa so tudi številne nevladne organizacije, nenazadnje je tudi društvo Asociacija izdajatelj elektronskega glasila Kulturosfera.

Medijska zakonodaja je za nevladne organizacije in posameznike na področju kulture pomembna tudi zaradi razpisnih določil o nujni medijski odmevnosti in odzivih. Ker je zato nujno, da je usklajena z vsemi deležniki področja, se nameravamo v javno razpravo o predlogu Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o medijih vključiti tudi v Asociaciji kot vsebinski mreži nevladnih organizacij s področja kulture. Da bi prišli do čim širšega nabora kvalitetnih predlogov za izboljšanje predlaganega besedila in sprememb medijske zakonodaje, pa vas vabimo k sodelovanju v elektronskem posvetovanju.

Preberite več

Anketa o komuniciranju Asociacije za leto 2019

Foto: @Asociacija
Asociacija po različnih kanalih obvešča o najnovejšem dogajanju na področju kulturne politike, še posebej pa glede sprememb, ki vplivajo na nevladne organizacije v kulturi in samozaposlene. Zagovorništvo je sestavljeno iz različnih dejavnikov, pri čemer je komuniciranje zagotovo eden njegovih pomembnejših elementov. Obveščanje o odprtih vprašanjih, informiranje zainteresirane in strokovne javnosti o potencialnih rešitvah in o potekajočih dejavnostih je velikega pomena, da na koncu do željenih sprememb tudi dejansko pride.

Asociacija zavoljo navedenega vsako leto izvede anketo o načinih izvajanja komunikacijskih aktivnosti, ki nato služi kot podlaga za izboljševanje našega delovanja. Anketo o komuniciranju izvajamo periodično že vrsto let, kar nam omogoča tudi dolgoročnejše sledenje mnenja o kakovosti naših komunikacijskih aktivnosti, vsebin in rabe komunikacijskih orodij.

Preberite več