Asociacija na predlog Uredbe o minimalnem plačilu za samozaposlene v kulturi: potrebne so dopolnitve

V Asociaciji smo se odzvali na predlog Uredbe o minimalnem plačilu za samozaposlene v kulturi, ki jo je v javno razpravo vložila vlada. Pozdravljamo interes predlagatelja po vzpostavitvi pravnega okvirja za izboljšanje socialne varnosti in enakopravnejšo obravnavo samozaposlenih v kulturi. Ob tem pa smo ponovno opozorili, da bi bilo tako zakon kot Uredbo v kar nekaj delih potrebno dopolniti.

Ponovno smo izrazili začudenje nad dejstvom, da je urna postavka določena v neto znesku. Uveljavljen sistem plač v Republiki Sloveniji temelji na bruto zneskih, bruto znesek tako predstavlja premoženje delavke oziroma delavca. Plača, izražena v neto znesku, je izrazito subjektivna kategorija, zato menimo, da bi bilo primerno, da se urne postavke določijo v bruto zneskih. Opozorili smo tudi, da se pomembni elementi plačila, kot je na primer delovna doba, v predlaganih obtežitvenih količnikih ne upoštevajo. Prav tako se ne upoštevajo objektivne okoliščine, kot npr. nočno ali nedeljsko delo. Uredba bi našem mnenju morala vsebovati tudi obvezo izplačila za dogovorjeno delo.

Preberite več

Predlog medijske zakonodaje: MK naj vlaga v novinarje in neodvisne medije, ne v medijske tajkune

V Društvu Asociacija smo se odzvali na predlog novega Zakona o medijih, ki ga je Državnemu zboru predložila vlada ter ob splošnih komentarjih odločevalcem predložili tudi konkretne predloge za spremembe in dopolnitve predloga zakona. V odzivu in amandmajih smo se uvodoma osredotočili na krepitve socialnih pravic samostojnih novinarjev ter predlagali uvedbo delovnih štipendij, nadomestila za bolniško odsotnost in pravično vrednotenje dela za zunanje izvajalce. Nadalje menimo, da se mora v zakonu kot javni interes na področju medijev opredeliti podporno okolje ter s tem podpreti delovanje stanovskih novinarskih organizacij ter drugih nevladnih organizacij, ki skrbijo za krepitev in razvoj medijev in novinarskega poklica.

Proračun Ministrstva za kulturo je hkrati v primeru vrste na novo predlaganih finančnih podpor za medije po naše docela neustrezno mesto državnega subvencioniranja medijev, zato smo predlagali, naj se naj sredstva za subvencioniranje korporativno organiziranih medijev in pri tem predvsem njihovih lastnikov vselej, kadar subvencije niso neposredno namenjene krepitvi novinarjev samih oz. so že zaobjete v okviru uveljavljenega razpisa za sofinanciranje programskih vsebin medijev, zagotavljajo iz proračunov Ministrstva za gospodarstvo in Ministrstva za digitalno preobrazbo. Sredstva iz proračuna Ministrstva za kulturo, ki se bodo s tem sprostila, naj ministrstvo nameni za zaposlovanje novinarjev, krepitev neodvisnih medijev ter navsezadnje socialnih pravic samozaposlenih v kulturi, predvsem z mislijo na njihovo dostojno upokojevanje.

Preberite več

INFO DAN: “Razpis za razvoj in izvedbo projektov na področju kulture in zdravja v Sloveniji 2025”

Foto: Bunker/Nada Žgank

Kultura in umetnost igrata ključno vlogo pri izboljševanju našega družbenega, telesnega in duševnega zdravja ter dobrega počutja. Zato smo v Asociaciji pripravili razpis, ki spodbuja razvoj umetnic in umetnikov pri povezovanju teh dveh področij. Razpis bo odprt do 16. aprila, za vas pa bomo v sredo 12. marca pripravili spletni info dan.

Prijava na info dan

Na info dnevu bomo še enkrat predstavili nekatere podrobnosti razpisa, predvsem pa bomo sodelavci Asociacije na voljo za vprašanja o prijavi na razpis, tipu podprtih projektov in o naših pričakovanjih za prijavljene projekte.

Preberite več

NOV DATUM! Izobraževanje: Računovodstvo, davki in letna poročila za ustvarjalke in ustvarjalke

Kreativno udejstvovanje je veliko več kot zgolj umetniški izraz in ustvarjalnost. V ozadju stoji tudi poslovna dimenzija, ki zahteva ustrezno pravno-formalno urejenost, saj lahko le tako ustvarjalci zagotavljajo nemoteno in profesionalno delovanje. Zato se v društvu Asociacija zavedamo, kako pomembno je, da ustvarjalci osvojijo tudi potrebna znanja s področja davkov in računovodstva. V novembru pripravljamo izobraževanje, ki bo pomagalo postaviti trdne temelje za nadaljnjo profesionalno pot.

Z izobraževanjem bomo začeli 13. 3. 2025 ob 11. uri v prostorih društva na Dalmatinovi 4 in na platformi Zoom. Vodil ga bo davčni in računovodski svetovalec Urh Vele, poudarek pa bo na oddajanju letnih poročil in praktičnem znanju, ki ga ustvarjalci potrebujejo pri administrativnih postopkih, da lahko svoje delo opravljajo skladno z zakonodajo in hkrati čim bolj učinkovito.

Preberite več

SERVIS: Pozor! Bliža se rok za oddajo letnih poročil

Vsaka pravna oseba, ki posluje v Sloveniji, mora enkrat letno pripraviti in predložiti letno poročilo za posamezno poslovno leto. Letno poročilo je sestavljeno iz bilance stanja, izkaza prihodkov in odhodkov, pojasnil k izkazom in poslovnega (tj. vsebinskega) poročila. Pravila o pripravi in predložitvi letnih poročil za zavode, ustanove in druge pravne osebe (gospodarske družbe, zadruge idr.) ureja Zakon o računovodstvu. Fizične osebe z dejavnostjo morajo vsako leto pripraviti in oddati letni davčni obračun. 

Letno poročilo morate zavodi, ustanove ter druge pravne osebe, za katere velja Zakon o računovodstvu, predložiti AJPES-u (Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve) do 28. februarja 2025 za preteklo (2024) poslovno leto. Društva morate letna poročila oddati AJPES-u do 31. marca 2025 za preteklo (2024) poslovno leto.

Preberite več