I. NEVLADNI SEKTOR
1) RAZISKAVE
a) V Sloveniji:
• Slovenski kulturno-kreativni delavec v času COVID-19 (Poligon kreativnega centra, 2020)
• Statistična analiza stanja KKS v Sloveniji (Center za kreativnost v sodelovanju z Inštitutom za ekonomska raziskovanja (IER), 2020)
-
-
- Analiza prostorov poklicnih nevladnih organizacij v kulturi (Društvo Asociacija 2020)
-
• Analiza stanja v kulturi:Nedomišljenost obstoječega kulturnega modela na primeru enoletnih projektnih razpisov v letih 2009 -2019 (Društvo Asociacija, 2019)
• Kulturni indeks – Primer Slovenija (Društvo Asociacija, 2014).
• Elaborat o delovanju, organiziranju in financiranju kulturne in umetnostne produkcije NVO v 2007-2009 (Društvo Asociacija, 2011).
• Strateški razvoj nevladnih organizacij v Sloveniji: strategija sistemskega razvoja nevladnih organizacij (Mevlja, B., Kavčič, K.; Koper: Znanstvene monografije Fakultete za management, 2012).
• Civilna družba v Sloveniji (Rakar, T., Deželan, T., Vrbica, S. Š., Kolarič, Z., Črnak Meglič, A., Nagode, M.; Ljubljana: Uradni list Republike Slovenije, 2011).
• Kultura v številkah 2010 – 2012 (Ministrstvo za kulturo, 2014).
• Primerjalno-pravna analiza sistemov javnega financiranja kulturnih programov in projektov (Inštitut za primerjalno pravo pri Pravni fakulteti v Ljubljani, 2015).
• Vrednotenje prispevka krepitve zmogljivosti NVO na izvajanje zagovorništva in javnih storitev (Služba Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, 2018)
b) V mednarodnem merilu:
• To Sell or Not To Sell? An Introduction to Business Models (Innovation) for Arts and Culture Organisations. IETM Toolkit. (Rodriguez, J.; Brussels: IETM – International Network for Contemporary Performing Arts, 2016).
• Arts & Economic Prosperity 5. The Economic Impact of Nonprofit Arts and Cultural Organizations and Their Audiences (Americans for the Arts, 2016).
• Publicly-funded Culture and the Creative Industries (Holden, J.; London: Demos & Arts Council England, 2007).
• Creative Europe – Programme Analysis and Recommendations (Culture Action Europe, 2017).
2) POLICY IN DRUGE ŠTUDIJE
a) V Sloveniji:
• MREŽE nevladnih organizacij v Sloveniji (Sekula Krstič, D.; Ljubljana: CNVOS, 2006).
• Seznam finančnih virov EU za nevladne organizacije v Sloveniji (CNVOS, 2005).
• Poročilo o stanju v nevladnem sektorju (Oblak, E.; Ljubljana: Umanotera, 2004).
b) V mednarodnem merilu
• The Evolution of EU Cultural Policy in the Post-Maastricht Period (Culture Action Europe, 2015).
• Belonging and Becoming: A cultural response to the White Paper on the Future of Europe (Culture Action Europe, 2017).
• The Future Role of Civil Society (World Economic Forum, 2013).
• Building Capacity in Nonprofit Organizations (De Vita, C. J., Fleming, C.; Washington D.C.: The Urban Institute, 2001).
3. DRUGO
a) V Sloveniji:
• Kulturno-umetnostna vzgoja in nevladni sektor v kulturi: Ocena stanja v letu 2015 (Jež, U., Bešo, A., Asociacija, 2017).
• Javni razpisi za nevladne organizacije. Priročnik o načrtovanju, izvajanju in vrednotenju nacionalnih javnih razpisov (CNVOS, 2015).
• Priročnik o izvajanju občinskih razpisov (CNVOS, 2015).
• Priročnik za načrtovanje in izvajanje posvetovalnih procesov (Ministrstvo za javno upravo, 2015).
• Priročnik za vzpostavitev sistema kakovosti v NVO (CNVOS, 2009).
b) V mednarodnem merilu:
• RICH MAMA, POOR MAMA: A self-help aid through the funding maze in arts and culture (Koponen, M. and Velkavrh Z.; Edinburgh and Ljubljana: Inter-view Room 11, The Forest and prostoRož, 2017).
II. SAMOZAPOSLENI V KULTURI
1) RAZISKAVE
a) V Sloveniji:
• Analiza o položaju samozaposlenih v kulturi v Sloveniji s predlogi izboljšav (Plut, J., Pungerčar, M. M., Srakar, A.; Ljubljana: Nacionalni svet za kulturo, 2017).
• Socialni položaj samozaposlenih v kulturi in predlogi za njegovo izboljšanje s poudarkom na temi preživetvene strategije na področju vizualnih umetnosti. (Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport RS, Filozofska fakulteta in Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani, 2012).
• Primerjalno-pravna analiza ureditve statusa in socialne varnosti samozaposlenih oseb v kulturi v nekaterih evropskih državah (Ministrstvo za kulturo RS, Inštitut za primerjalno pravo pri Pravni fakulteti v Ljubljani, 2013).
• Samozaposleni v kulturi v Sloveniji: nekaj osnovnih podatkov (Srakar, A.; Ljubljana: Likovne besede, 2015, 38-48).
• Prevalence of Diseases and Health Care Utilization of the Self-Employed Artists and Their Empirical Determinants: Evidence From a Slovenian Survey (Srakar, A.; Association for Cultural Economics International – ACEI Working Paper Series, 2017).
b) V mednarodnem merilu
• Why Are Artists Poor? The Exceptional Economy of the Arts. (Abbing, H.; Amsterdam: Amsterdam University Press, 2002).
• Artists’ Labour Markets (Benhamou, F.; V: Towse, R. (ur.) A Handbook Of Cultural Economics. Cheltenham, UK, Northampton, MA, USA: Edward Elgar. Str. 69-76, 2002).
• Artistic Labor Markets: Contingent Work, Excess Supply and Occupational Risk Management. (Menger, P.-M.; V: V. A. Ginsburgh and D. Throsby (ur.). Handbook of the Economics of Art and Culture. Amsterdam: North-Holland, str. 765-811, 2006).
2) POLICY IN DRUGE ŠTUDIJE
a) V Sloveniji
• Ocena stroškov dela za samozaposlene v kulturi (Društvo Asociacija, 2010).
• Simulacija števila samozaposlenih po uveljavitvi predlaganih sprememb Uredbe o samozaposlenih in Tabela simulacija – samozaposleni (Društvo Asociacija, 2012).
• Ocena učinkov nove zakonodaje (Zakon o dohodnini, Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju) na samozaposlene v kulturi in samostojne novinarje (Društvo Asociacija, Odprta zbornica za sodobno umetnost in Društvo novinarjev Slovenije, 2013).
b) V mednarodnem merilu
• Mobility of artists and culture professionals: towards a European policy framework (Research for CULT Committee – European Parliament, Policy Department for Structural and Cohesion Policies, Brussels, KEA, 2018.)
• Salvation in a start-up? The origins and nature of the self-employment boom. (Dellot, B.; New York: RSA Action and Research Centre, 2014).
• The rise in self-employment requires a smart response from government… Going it Alone. (O’Leary, D.; London: Demos, 2014).
• The Status of Artists in Europe (S., Wiesand, A. J.; Bonn: European Institute for Comparative Cultural Research, 2006).
III. KULTURNE POLITIKE IN EKONOMSKI VIDIKI KULTURE
1) RAZISKAVE
a) V Sloveniji:
• Kultura? Dejstva! (Srakar, A.; Ljubljana: Likovne besede, 2015).
• Ex-ante versus ex-post : comparison of the effects of the European capital of culture Maribor 2012 on tourism and employment (Srakar, A., Vecco, M.; Journal of Cultural Economics. Vol. 41, No. 2, str. 197-214, 2017).
• Blue notes: Slovenian jazz festivals and their contribution to the economic resilience of the host cities (Vecco, M., Srakar, A.; European Planning Studies, Vol. 25, No. 1, str. 107-126, 2017).
• Stanje oblikovanja, s poudarkom na industrijskem oblikovanju, kot dela kreativnih industrij in primeri dobre prakse v svetu kot podlaga za krepitev te dejavnosti v Sloveniji (Inštitut za ekonomske raziskave, 2012).
b) V mednarodnem merilu
• Art Management in Turbulent Times: Adaptable Quality Management (Dragićević Šešić, M., Dragojević, S.; Amsterdam: Boekmanstichting and European Cultural Foundation, 2005).
• European cultural statistics in a comparative perspective : index of economic and social condition of culture for the EU countries (Srakar, A., Čopič, V., Verbič, M.; Journal of Cultural Economics, 2017).
• The tale of the cuts and raises : public budgets for culture in the European countries during the financial crisis. (Srakar, A., Vecco, M., Tóth, Á.; Hacienda Pública Española / Review of Public Economics, Vol. 221, No. 2, str. 83-109, 2017).
• Analiza zakonodaje in prakse zasebnega vlaganja v kulturo v državah Evropske unije (Srakar, A., Vecco, M.; Ljubljana: Inštitut za ekonomska raziskovanja, 2016).
2) POLICY IN DRUGE ŠTUDIJE
a) V Sloveniji
• Ekonomski učinki projekta Maribor 2012 – EPK (Kovač, B., Srakar, A.; Ljubljana: Ekonomska fakulteta, 2013).
• Ocena ekonomskih učinkov sheme deleža za umetnost (Zakotnik, I.; V Kočica, J., Srakar, A. (ur). Umetniška dela v investicijskih projektih v Sloveniji in državah EU. Možnost spodbujanja javnih umetniških del prek zakonske vzpostavitve sheme deleža za umetnost v Sloveniji. Ljubljana: Zavod za kiparstvo, 2009).
• Gospodarski prispevek panog, ki temeljijo na avtorski pravici, v Sloveniji (Chitrakar, U. et al.; Svetovna organizacija za intelektualno lastnino – WIPO, 2010).
b) V mednarodnem merilu
• The Economy of Culture in Europe (KEA European Affairs; Bruselj: Evropska komisija, 2006).
• Compendium of Cultural Policies and Trends (ERIcarts, 2018).
• The economic value of culture: a benefit transfer study (Department for Digital, Culture, Media & Sport in Michael Ellis MP; London: Nesta, 2018).
• The Economic Value of Heritage: A Benefit Transfer Study (Lawton, R., Fujiwara, D., Mourato, S., Bakhshi, H., Lagarde, A., Davies, J.; London: Nesta, 2018).
• Culture and Sharing Economy (Culture Action Europe, 2017).
• Culture & Economy Toolkit (Culture Action Europe, 2017).
3. DRUGO:
a) V Sloveniji
• Kulturni in sistemski dejavniki bralne pismenosti v Sloveniji (Filozofska fakulteta v Ljubljani, 2016).
• Etnična vitalnost območij, kjer živijo majhne avtohtone manjšinske etnične skupnosti in staroselci (Inštitut za družbene vede: Center za proučevanje kulture in religije, 2012).
• Odnos do maternega jezika in kulture (Interstat za Ministrstvo za kulturo, 2015).
• Odnos do kulture/udejstvovanje v kulturi (Valicon za Ministrstvo kulturo, 2017).
• Analiza medijskega prostora v Republiki Sloveniji (Fakulteta za uporabne družbene študije, 2016).
• Odnos javnosti do medijev (Valicon za Ministrstvo za kulturo, 2017).
IV. TEMELJNA LITERATURA
• Nonprofit organizations: theory, management, policy. (Anheier, H. K.; London, New York: Routledge, 2005).
• Kulturna politika v Sloveniji (Čopič, V., Tomc, G.; Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, 1997).
• Ekonomsko vrednotenje umetniških dogodkov: umetnost med trgom in državo (Srakar, A.; Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, 2011).
• The State and the Arts. An Analysis of Key Economic Policy Issues in Europe and the United States. (O’Hagan, J.; Edward Elgar Publishing, 1998).
• Handbook of the Economics of Art and Culture Volume 1. (Ginsburgh, V. A., Throsby, D.; Oxford, VB; San Diego, CA, ZDA: North-Holland, 2006).