Kultura ne sme ostati brez glasu: ključni trenutek za prihodnost evropskega kulturnega proračuna

Foto: CAE

Evropska komisija je začela javno posvetovanje o prihodnjem večletnem finančnem okviru EU za obdobje 2028–2034. Gre za ključno priložnost, da kulturni sektor vpliva na dolgoročne odločitve glede proračuna EU – in torej tudi na prihodnost financiranja kulture. Kot člani mreže Culture Action Europe (CAE), v Asociaciji pozivamo, da se proračun za kulturo v prihodnjem večletnem finančnem okviru poveča na vsaj 2 %, program Ustvarjalna Evropa pa se ohrani kot samostojen in prepoznaven mehanizem podpore kulturi!

VEČ O KAMPANJI

Program Ustvarjalna Evropa je trenutno edini namenski evropski program za kulturo, s skupnim proračunom 2,44 milijarde evrov za obdobje 2021–2027. Kljub temu to predstavlja zgolj 0,2 % celotnega proračuna EU. Obstaja velika nevarnost, da bo v prihodnje program združen z drugimi področji in s tem izgubil svojo prepoznavnost ter avtonomijo.

Kampanja Ask – Pay – Trust: kultura kot temelj evropske prihodnosti

V središču “Ask – Pay – Trust”, aktualne kampanje mreže Culture Action Europe je prepričanje, da kultura ni le spremljevalka družbenih procesov, temveč ključni dejavnik demokracije, odpornosti in konkurenčnosti EU. Kampanja poziva k trem ključnim ukrepom:

  • Upoštevajte in vprašajte nas – umetnice, umetniki in kulturni delavci morajo biti vključeni v oblikovanje politik.
  • Plačajte nas pošteno – nujno je zagotoviti dostojne pogoje dela in pravično plačilo.
  • Zaupajte nam – kultura deluje! Tudi, če včasih deluje izven obstoječih institucionalnih okvirov in se upira merljivosti.

Kultura gradi mostove, spodbuja kritično mišljenje in prispeva k inovacijam – vse to pa so temelji odporne, varne in povezane Evrope.

GRADIVA IN POMOČ ZA VKLJUČITEV V KAMPANJO

Kaj lahko storimo zdaj?

Če želimo, da kultura ohrani pomembno mesto v evropskem proračunu, je ključno, da se kulturni sektor aktivno vključi v posvetovanje Evropske komisije.

  • Pridružite se kampanji – podpišite podporo kampanji
  • Razširite glas o kampanji – vsebino in sporočilo kampanje delite s svojo skupnostjo
  • Pišite odgovornim – Ministrstva in evropski poslanci morajo razumeti pomen kulture

Materiale in predloge za vse zgoraj našteto najdete na zgornji povezavi za materiale o kampanji.

Kultura si zasluži več kot 0,2%!

Deli